رگلاژ و تعمیر درب شیشه سکوریت

شیشه سکوریت که تحت عنوان شیشه نشکن در بازار شناخته می شود، یکی از متداول ترین انواع شیشه هایی است که در خانه ها و ساختمان ها استفاده می گردد. رگلاژ و تعمیر درب شیشه سکوریت به دلیل متداول بودن استفاده از آن بسیار مهم است و باید تلاش کنید تا تعمیر درب های شیشه های سکوریت را به افراد متخصص بسپارید. بسته به مشکل و علت یابی بروز مشکل، می توان رگلاژ و تعمیر درب شیشه سکوریت را انجام داد. در صورتی که نیاز به تعمیر درب های شیشه ای سکوریت دارید و می خواهید با نحوه رگلاژ آن آشنا شوید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

چه زمانی نیاز به رگلاژ و تعمیر درب شیشه سکوریت است؟

اگرچه درب شیشه سکوریت دارای کارایی بسیار زیادی است، اما استهلاک آن نیز بسیار بالا است. این درب ها معمولا به دلیل وزن بالا، ممکن است به راحتی از حالت رگلاژ خارج شوند. تعمیر درب های شیشه ای سکوریت باید سریعا انجام شود تا آسیب بیشتری به آن وارد نشود. در صورت مشاهده علائم زیر فورا برای رگلاژ و تعمیر این درب ها اقدام کنید.

  • ساییده شدن شیشه
  • بروز صداهای غیر طبیعی در هنگام باز و بسته شدن درب شیشه سکوریت
  • فاصله افتادن بین قطعات شیشه های ثابت که ممکن است مربوط به بست شیشه سکوریت نیز باشد.
  • لب پر شدن شیشه ها
  • باز و بسته شدن سخت درب های شیشه سکوریت

چه زمانی نیاز به رگلاژ و تعمیر درب شیشه سکوریت است؟

آموزش رگلاژ درب شیشه ای

یکی از مهم ترین اقداماتی که باید به صورت مرتب انجام شود، رگلاژ درب شیشه سکوریت است. تنظیم شیشه سکوریت نیازمند مهارت و تخصص است و باید با حساسیت و دقت بسیار بالا انجام شود، چرا که اگر کوتاهی برای انجام این کار کنید، شاهد خطرات جانی و مالی بسیار زیادی نیز خواهید بود. رگلاژ درب سکوریت می بایست با تنظیم یراق آلات در گوشه های شیشه ای انجام گردد تا هر گونه ضربه و فشار باعث شکسته شدن شیشه نشود.

برای تنظیم و جا زدن شیشه سکوریت روی فریم باید از چوب یا لاستیک استفاده شود، چون برخورد مستقیم شیشه با پیچ یا فلز صحیح نیست. اگر این درب ها به سختی باز و بسته می شوند، ممکن است غلطک های آن ها ضربه خورده باشند و مسدود شوند. در چنین شرایطی، درب دچار افتادگی شده و باید سریعا اقدام به رگلاژ آن کنید. در صورت مشاهده فاصله میان فریم و شیشه های سکوریت باید به فکر تعویض شیشه و یا جابه‌جایی آن باشید. چون ممکن است به مرور زمان جابه‌جایی این قطعات اتفاق بیفتد.

فریم درب شیشه های سکوریت ممکن است به مرور زمان دچار خط و خش و آسیب شوند. برای تعمیر آن ها می توان از روش های مختلفی کمک گرفت، اما در اکثر مواقع نیاز به تعویض فریم است. با تعویض فریم باید حتما شیشه سکوریت نیز جابه‌جا شود. از این رو مجددا نصب دقیق شیشه سکوریت در داخل فریم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

رگلاژ استوپ درب شیشه سکوریت

گاهی اوقات به دلیل بالا بودن رطوبت محیط، آب به داخل استوپ درب شیشه سکوریت نفوذ می کند. در چنین شرایطی نیاز به رگلاژ درب شیشه سکوریت خواهد بود. برای رگلاژ و تعمیر استوپ درب شیشه سکوریت می توانید مراحل زیر را انجام دهید.

  • در اولین قدم استوپ درب شیشه ای را با استفاده از ابزارهای مخصوص باز کنید. اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید، از افراد متخصص کمک بگیرید.
  • محیط داخل استوپ را به طور کامل خشک کنید. هر گونه آلودگی و ذرات آبی که در این ناحیه وجود دارند را خارج نمایید. خشک کردن کامل استوپ شیشه سکوریت نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
  • در نهایت باید داخل استوپ را با گریس یا پارافین پر کنید، به گونه ای که کل استوپ با پارافین به طور کامل پر شود.

فیلم رگلاژ درب شیشه سکوریت

رگلاژ و تعمیر درب شیشه سکوریت امری تخصصی است و فقط افرادی که با جزئیات این درب ها و فریم ها آشنایی دارند، می توانند این کار را انجام دهند. به طور کلی، رگلاژ کردن درب های شیشه سکوریت باید به صورت منظم انجام شود تا سر و صدای این درب ها به حداقل برسد و احتمال انتقال گرد و خاک کاهش پیدا کند. در فیلم رگلاژ درب شیشه سکوریت، می توانید نحوه رگلاژ این درب و پنجره ها را مشاهده کنید.

 

 

نوشتن دیدگاه