تعویض مغزی قفل شیشه سکوریت

پنجره‌ها و ورودی‌ها، مغازه‌هایی که در خیابان‌های اصلی واقع شده‌اند، به قفل‌های شیشه‌ای محافظ برای افزایش ایمنی و امنیت نیاز دارند. قفل شیشه سکوریت در انواع مختلف و برای هر سلیقه‌ای ساخته و کارایی دارد. مهم‌ترین کاربرد قفل‌ها برای جلوگیری از ورود سارقان به محل است. تعویض به موقع مغزی قفل شیشه سکوریت و انواع درب‌ها اهمیت بالایی دارد. در این مقاله با نحوه تعویض مغزی قفل آشنا می‌شویم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تعویض مغزی قفل درب با روشی ساده و سریع

برای افزایش سطح امنیت ساختمان، باید هر چند سال یک بار مغز قفل درب تعویض شود. دلیل مهم این امر افزایش ایمنی و همچنین تحلیل رفتن مغزی قبلی است. این کار بسیار ساده است و تنها با آموزش گام به گام قابل انجام است و می‌توانید خودتان بدون نیاز به سازنده کلید یا متخصص مرتبط، آن را تعویض کنید. هنگامی که می‌خواهید مغزی قفل درب را تغییر دهید، بهتر است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • دستگیره‌های درب را اندازه‌گیری کنید.

در مرحله اول باید نوع دستگیره خود را شناسایی کنید. سپس اندازه قالب دستگیره را از دو سمت اندازه بگیرید. معمولاً این سایز از 6 تا 6.5 سانتی متر متغیر است، اما باید اندازه دقیق آن را بدانید. اگر قفل با قالب دستگیره  سازگار نباشد، کلید قفل در آن گیر می‌کند و برای رفع مشکل به کلید ساز باید مراجعه کنید.

  • پیچ‌های دستگیره را جدا کنید.

پس از باز کردن پیچ، باید دستگیره را باز کنید. در واقع با بیرون آوردن تمام پیچ‌ها می‌توان به راحتی دستگیره را جدا کرد. در این زمان، مطمئن شوید که درب باز بماند و مانع بسته شدن آن شوید.

  • مغزی قفل در را تعویض کنید.

برای تعویض و برداشتن قفل درب، باید پیچ ​​مرکزی را از قسمت میانی در باز کنید. پس از باز کردن قفل قبلی، مهره نمونه جدید را وارد کرده و پیچ مرکزی را ببندید. لطفاً توجه داشته باشید که اگر کلید پشت در مانده است، باید به صورت عمودی قرار گیرد تا از گیر کردن بین کلید و مغزی جلوگیری شود.

  • دستگیره جدید درب را جا بیندازید.

آخرین مرحله در تعویض قفل در، مستلزم نصب دستگیره در است. در این قسمت ابتدا باید از سفت بودن قفل و تمامی پیچ‌ها اطمینان حاصل کنید. سپس قسمت‌های بیرونی و داخلی دستگیره را در قالب خود گذاشته و پیچ‌های آن را ببندید تا نصب دستگیره کامل شود.

پس از انجام این مراحل، می‌توانید بفهمید که انجام هر قسمت چقدر آسان است. در نهایت به یاد داشته باشید که سفت بودن تمام اجزای دسته و قفل را بررسی کرده و هرگونه ناهماهنگی را بررسی و اصلاح کنید.

تعویض مغزی قفل درب با روشی ساده و سریع

آموزش تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

زمانی که می‌خواهید مغزی قفل برقی هوشمند ضد سرقت را تعویض کنید از مغزی استفاده نمایید که مدرن‌تر و دارای مقاومت و امنیت بیشتری باشد، زیرا درب‌های ضد سرقت امنیت و ایمنی ساختمان را افزایش می‌دهند و هر یک از اجزای آن باید با توجه به ضخامت، جنس، دوام و پایداری درب تعویض شوند. علاوه بر این، برای تغییر مغز قفل در چنین دری، باید ساختار کلی آن را بدانید. به همین دلیل در زیر با نحوه تعویض قفل درب ضد سرقت آشنا می‌شویم.

  • پیچ‌های مغزی را باز کنید.

درب‌های ضد سرقت بر خلاف انواع دیگر دارای دو هسته و زبانه هستند که قسمت بالایی آن را شب‌بند و قسمت پایینی آن را مغزی معمولی نامیدند.

  • زبانه درب را خارج کنید.

پس از باز شدن پیچ، کاسه روزت را از بخش خارجی درب جدا نمایید، سپس تمام پیچ‌ها را به جز پیچ جلو و همچنین پیچ پشت را باز کنید. بعد سه پیچ محفظه مغزی در محافظ را باز کنید تا مغزی به آسانی خارج شود.

  • مغزی جدید را نصب کنید.

در این مرحله از تعویض مغزی قفل در، باید ظرف روزت پوکی را در قسمت مناسب خود بگذارید و پیچ‌ها را محکم کنید. ولی در یک پوکی ساده ابتدا باید کاسه بسته شود، بعد از آن روزت و پوکی باید در پشت وصل شوند. هنگام تعویض قفل ضد سرقت باید حتماً به هر یک از این نکات توجه کرد.

  • مغزی را بررسی کنید.

آخرین مرحله باید بررسی وضعیت مغز و قدرت آن باشد و در صورت وجود اشکال نسبت به رفع آن اقدام کنید. از طرفی در این قسمت باید موقعیت تمامی پیچ‌ها، هماهنگی مهره با دستگیره و قفل صحیح درب را ارزیابی کنید. حتماً پس از تعویض، قفل درب را با روغن مختص این کار روغن‌کاری کنید. همچنین در زمان تعویض باید به سایر قسمت‌های درب نیز توجه داشت و از فشار و صدمه به آن جلوگیری نمود.

آموزش تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت

سخن پایانی

تعویض مغزی قفل درب نه تنها در هنگام قدیمی شدن درب، بلکه در بسیاری از موارد راه‌حل مناسبی برای افزایش امنیت خانه و محل کار است. مراحلی که در بالا توضیح داده شد در هنگام شکستن کلید در قفل نیز کارایی دارند.

 

نوشتن دیدگاه