نحوه نصب شیشه سکوریت و یراق الات چگونه انجام می شود؟

از آنجایی که پروسه ساخت و برش شیشه‌های سکوریت پیچیده‌تر از جام‌های معمولی است، نحوه نصب آن‌ها نیز تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارد. در واقع نحوه نصب شیشه سکوریت و یراق الات آن به گونه‌ای است که برای انجام آن نیاز به تخصص و مهارت ویژه‌ای دارید. نصاب حرفه‌ای گلس‌های نشکن را می‌تواند به دو صورت ثابت و ریلی نصب کند. این کار حساسیت بالایی دارد، به طوری که امروزه برخی از معماران و پیمانکاران برش پلکسی و نصب آن را جایگزین جام‌های میرال کرده‌اند. در ادامه با نحوه نصب شیشه سکوریت ثابت و ریلی آشنا خواهید شد.

نحوه نصب شیشه سکوریت ثابت

همانطور که بیان شد، شیشه میرال یا نشکن به دو صورت ثابت و ریلی نصب می‌شود. هر کدام از این روش‌ها مزایا، معایب و ویژگی‌های خاص خود را دارند که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • نصب شیشه سکوریت ثابت

برپایی جام‌های میرال و یراق‌آلات آن‌ها کار هر کسی نیست. نصابان باید دوره‌های آموزش نصب شیشه نشکن ثابت و ریلی را بگذرانند، چرا که کوچکترین اشتباهی در طول کار می‌تواند منجر به تحمیل خسارت‌های زیاد به پروژه شود. برای نصب شیشه میرال به صورت ثابت باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در وهله اول باید محل مورد نظر را به طور دقیق اندازه بگیرید، زیرا بعد از برشکاری و آماده‌سازی گلس در کارخانه دیگر امکان تغییر ابعاد وجود ندارد. در واقع می‌توان گفت که تغییر ابعاد بدون آسیب زدن به ساختار شیشه تقریبا غیرممکن است. در ضمن، برپایی صحیح گلس مستلزم تهیه کردن یراق‌آلات مناسب از جمله فریم است.
  2. گلس تماما روی چفت و بست‌های تخت قرار می‌گیرد، بنابراین در صورت بی‌کیفیت بودن یراق‌آلات احتمال سقوط یا شکستن گلس وجود دارد. در واقع نصب شیشه سکوریت ثابت و یراق‌آلات مربوط به آن باید به گونه‌ای انجام شود که بعد از مدتی دچار مشکل نشوند.
  3. بعد از اندازه‌گیری و برش، نوبت به نصب شیشه نشکن ثابت توسط یک متخصص حرفه‌ای می‌رسد. با توجه به اهمیت این موضوع دوباره یادآوری می‌کنیم که در صورت ایجاد ترک در جام احتمال از بین رفتن کل آن وجود دارد، بنابراین باید مطمئن شوید که نصاب دوره آموزش نصب شیشه سکوریت ثابت را پشت سر گذاشته باشد. به یاد داشته باشید که قیمت نصب گلس نشکن در مقابل خسارت‌های احتمالی ناشی از نصب غیراصولی بسیار ناچیز است.
  • نحوه نصب شیشه سکوریت ریلی

نحوه نصب شیشه سکوریت و یراق الات ریلی با طریقه برپایی گلس میرال ثابت اندکی تفاوت دارد. در ادامه روش انجام این کار شرح داده شده است:  

  1. مانند طریقه نصب شیشه نشکن ثابت در اینجا نیز باید در ابتدا ابعاد محل مورد نظر خود را اندازه‌گیری کنید. سپس ابعاد اندازه‌گیری شده را به کارخانه اطلاع دهید تا برش و آماده‌سازی‌های لازم انجام شود.
  2. مرحله بعدی زیرسازی محل پروژه جهت برپایی گلس میرال ریلی است. این کار باید توسط یک فرد متخصص و باتجربه صورت گیرد. برای مثال نصب پاسار شیشه میرال باید با دقت بسیار بالا انجام شود؛ در غیر این صورت احتمال آسیب رسیدن به گلس وجود دارد. در ضمن، اگر پروسه نصب به دقت صورت نگیرد، ممکن است که گلس از محل نصب بیرون بیاید.
  3. اگر اندازه‌گیری درست انجام نشده باشد، نصاب باید از کتیبه استفاده کند.
  4. بعد از اطمینان از صحت انجام موارد بالا، نوبت به برپایی غلطک و هنگر می‌رسد.
  5. در این مرحله باید یک ریل کفی جهت هدایت کردن گلس میرال ریلی نصب شود. این امر باعث می‌شود که حرکت کردن جام به آسانی و بدون مشکل صورت گیرد.
  6. در نهایت سایر لوازم نصب شیشه سکوریت از جمله قفل، دستگیره و سایر وسایل انضمامی شیشه به درب یا پنجره ریلی متصل می‌شوند. این ملزومات سهولت کاربری و امنیت درب و پنجره ریلی را افزایش می‌دهند.

نحوه نصب شیشه سکوریت ثابت

نکات قابل توجه در هنگام نصب شیشه سکوریت

در هنگام نصب شیشه سکوریت چه به صورت ثابت و چه ریلی باید یک سری نکات را مدنظر قرار دهید:

  1. پیش از تولید و برش زدن شیشه میرال در کارخانه از اندازه و ابعاد درخواستی خود مطمئن شوید. زیرا پس از آماده‌سازی امکان تغییر ابعاد گلس وجود ندارد.
  2. برای حمل و جابه‌جایی گلس نشکن از خودروهای مخصوص استفاده کنید.
  3. در هنگام نصب شیشه سکوریت و یراق آلات نباید به لبه‌ها و گوشه‌ها ضربه وارد شده یا خراشی روی جام ایجاد شود. اعمال فشار به لبه‌های جام و تماس پیدا کردن آن با اجسام سخت می‌تواند منجر به شکستن گلس گردد.
  4. برای نصب شیشه نشکن ثابت یا ریلی بهتر است که از نصابان متخصص که تجربه و مهارت کافی در این زمینه دارند، کمک بگیرید.
  5. تمام مراحل برپایی گلس سکوریت بسیار مهم هستند؛ اما مرحله ترازکشی، شاقول کردن و چسب‌زنی واشرهای لولاها باید با دقت بیشتری انجام شود.

نکات قابل توجه در هنگام نصب شیشه سکوریت

سخن پایانی

امروزه شیشه سکوریت در صنعت ساختمان‌سازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا این محصول ضمن زیباتر کردن نمای ساختمان مقاومت بالایی دارد. این نوع گلس در برابر ضربه و گرما بسیار مقاوم است و کمترین میزان خطرات مالی و جانی را برای افراد حاضر در محیط به همراه دارد. البته نکته مهم در خصوص گلس‌های نشکن این است که نصب آن‌ها بسیار تخصصی است. این محصول می‌تواند در دو مدل ثابت و ریلی توسط نصابان حرفه‌ای نصب شود. اگر شما نیز قصد مقاوم‌سازی و زیباتر کردن فضاهای خود را دارید، از انواع شیشه سکوریت عرضه شده در یراق آلات تاوا دیدن کنید.

 

نوشتن دیدگاه