تعمیر قفل شیشه سکوریت

شیشه یکی از متریال‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی است که یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع آن شیشه سکوریت است. شیشه سکوریت با کاربرد و امنیت بالا به عنوان تحولی در صنعت ساختمان سازی به شمار می‌رود و باعث بالاتر رفتن امنیت منزل می‌شود، اما یکی از مشکلاتی که برای شیشه سکوریت پیش می‌آید، خراب شدن قفل و نیازمند بودن آن به تعمیر است. در این مقاله قصد داریم مشکلات پرتکرار قفل شیشه سکوریت و روش‌های تعمیر قفل را مورد بررسی قرار دهیم. اگر به دنبال خرید شیشه سکوریت و یا تعمیر قفل شیشه سکوریت هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

مشکلات پر تکرار قفل شیشه سکوریت و تعمیرات آن

قفل شیشه سکوریت به منظور افزایش ایمنی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول در انواع مختلفی در بازار موجود است که از جمله انواع مختلف آن می‌توان به قفل شیشه سکوریت کارتی، قفل رمزی، قفل کلیدی و ... اشاره کرد. هر یک از انواع این قفل‌ها معمولاً دچار مشکلات مختلفی می‌شوند که تعمیر کردن هر یک از آنها راه حل‌های مخصوص به خود را دارد. برای تعمیر قفل شیشه سکوریت در ابتدا باید بدانید که مشکلات قفل معمولاً به سه صورت هستند:

  • خراب بودن مغزی قفل شیشه سکوریت: در مرحله اول ممکن است مغزی قفل شیشه سکوریت خراب باشد و مشکلاتی مانند نپیچیدن کلید داخل قفل و ... وجود داشته باشد. از آنجایی که مغزی قفل شیشه سکوریت اولین موردی است که در شیشه‌های سکوریت قابل باز کردن است، اگر مغزی قفل خراب باشد می‌توان آن را به راحتی باز و سپس توسط متخصصان تعمیر کرد.
  • خراب بودن بدنه محافظ: بدنه محافظ در واقع پایه اصلی مغزی قفل شیشه سکوریت است. در اکثر موارد اگر این پایه خراب شود نمی‌توان آن را تعمیر کرد و نیاز به تعویض آن وجود دارد، اما در مواردی تعمیرکار ماهر می‌تواند بدنه محافظ شیشه سکوریت را تعمیر و مشکلات بدنه را به صورت کامل حل کند.
  • خراب بودن قسمت‌های دیجیتالی قفل: در مواردی که قفل مکانیکی نباشد و دیجیتالی باشد، ممکن است قسمت‌های دیجیتالی قفل خراب باشند و نتوان از آنها استفاده کرد. در هنگام راه‌اندازی قفل‌های دیجیتالی معمولاً نصب کننده قفل تمامی قسمت‌های قفل دیجیتالی را مورد بررسی قرار می‌دهد تا از سالم بودن آن اطمینان خاطر پیدا کند، اما در صورتی که قسمت‌های دیجیتالی خراب شوند، حتماً باید توسط متخصصان ماهر تعویض و یا تعمیر گردند.

مشکلات پر تکرار قفل شیشه سکوریت و تعمیرات آن

قیمت تعمیر شیشه سکوریت

زمانی که صحبت از تعمیر شیشه سکوریت می‌شود یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که قیمت تعمیر شیشه سکوریت به چه عواملی بستگی دارد؟ در این باره باید گفت هر کاری پیچیدگی‌های مخصوص به خود را دارد و معمولاً قیمت تعمیر شیشه سکوریت بنابر پیچیدگی‌های کار و قیمت یراق آلات مورد استفاده در کار تعیین می‌شود. برخی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت تعمیر شیشه سکوریت موارد زیر هستند:

  • ابعاد و اندازه شیشه سکوریت: اگر مشکل اصلی شیشه سکوریت آسیب جدی به شیشه باشد، ابعاد و اندازه شیشه سکوریت یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت تعمیر شیشه خواهد بود. از آنجایی که قیمت شیشه سکوریت نسبت به شیشه‌های معمولی بالاتر است، با بالاتر رفتن ابعاد شیشه قیمت تعمیر و یا تعویض بالاتر می‌رود.
  • هزینه و نوع یراق آلات: اگر یراق آلات به کار رفته در شیشه سکوریت خراب شده باشند، هزینه و نوع یراق آلات می‌تواند تاثیر بسزایی روی قیمت تعمیر شیشه سکوریت داشته باشد. یراق آلات با کیفیت‌های مختلف و در برندهای متفاوتی در بازار موجودند و استفاده از هر یک از آنها برای تعمیر شیشه، می‌تواند باعث کاهش یا افزایش قیمت تعمیر شود.
  • نوع قفل شیشه سکوریت: اگر در قسمت قفل شیشه سکوریت مشکلی وجود داشته باشد، نوع قفل شیشه سکوریت می‌تواند تاثیر زیاد روی قیمت تعمیر داشته باشد. معمولاً قیمت تعمیر قفل‌های دیجیتالی نسبت به سایر انواع قفل‌ها بالاتر است.
  • محل تعمیر شیشه سکوریت: اگر قصد داشته باشید در شهرهای بزرگتری شیشه سکوریت را تعمیر کنید، معمولاً قیمت تعمیر شیشه بالاتر خواهد بود. از آنجایی که در شهرهای بزرگ هزینه حمل و نقل بالاتر است و تعمیرکار باید برای مراجعه به محل شیشه و تعمیر آن هزینه حمل و نقل بیشتری بپردازد، هزینه تعمیر شیشه سکوریت بالاتر می‌رود.

قیمت تعمیر شیشه سکوریت

با توجه به تمامی عواملی که در بالا به آنها اشاره شد، برای اطلاع دقیق از هزینه تعمیر شیشه سکوریت در ابتدا باید شیشه مورد نظر شما مورد بررسی قرار گیرد تا قیمت نهایی در اختیار شما قرار داده شود.

 

نوشتن دیدگاه