کارایی یراق دوحالته چیست

یراق دو حالته یکی از تجهیزات کاربردی در صنعت پنجره‌سازی است که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. این نوع یراق‌آلات به دلیل داشتن قابلیت تنظیم دو طرفه امکان باز و بسته کردن آسان و سریع پنجره را فراهم می‌کنند. این تجهیزات از نظر طراحی و زیبایی به شکل‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. همچنین در ساخت یراق‌آلات دوحالته از مواد باکیفیت و فناوری‌های پیشرفته بهره می‌برند؛ به همین دلیل دوام و طول عمر بالایی دارند. در این مطلب با کارایی یراق دوحالته در ساخت در و دریچه‌های دو یا چندجداره و همچنین قطعات تشکیل دهنده این محصول آشنا خواهید شد. 

یراق دوحالته چیست

یراق دوحالته یک قطعه مهم در صنعت پنجره‌سازی است که توسط شرکت‌های مختلف تولید می‌شود. با کمک این نوع تجهیزات می‌توان پنجره را به راحتی در دو حالت باز و بسته کرد. در واقع این یراق‌آلات امکان تمام یا محدود باز و بسته کردن دریچه‌ها را فراهم می‌سازند. این ویژگی به انسان این امکان را می‌دهد که در هنگام استفاده از دریچه آزادی عمل بیشتری داشته باشد و بتواند میزان هوای ورودی به داخل اتاق را تنظیم کند. همچنین یراق‌آلات دو حالته به دلیل داشتن طراحی جذاب و متنوع به زیبایی دکوراسیون داخلی ساختمان می‌افزایند. کیفیت ساخت بالا، استفاده از متریال درجه یک، مقاومت بالا در برابر شرایط جوی گوناگون و طول عمر زیاد از دیگر ویژگی‌های این دسته از لوازم جانبی درب و پنجره هستند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که انتخاب یراق‌های دو حالته بهترین گزینه برای پروژه‌های ساختمانی باشند.

در ضمن، حداقل عرض قابل اجرا در ساخت این نوع یراق 29 سانتی‌متر و حداکثر آن 160 سانتی‌متر است. همچنین حداقل طول مجاز برای این محصول 31 سانتی‌متر و حداکثر آن 240 سانتی‌متر است.

یراق دوحالته چیست

یراق دوحالته پنجره دوجداره

همانطور که می‌دانید، کارایی یراق دوحالته در ساخت درب و پنجره دوجداره بر همگان اثبات شده است. این محصولات جانبی قادر به تنظیم دو حالت مختلف باز و بسته کردن درها و دریچه‌ها هستند. با کمک این ویژگی هر کسی می‌تواند به آسانی میزان جریان هوا و نور ورودی به داخل ساختمان را تنظیم کند. همچنین طراحی این یراق‌آلات به گونه‌ای است که ضمن داشتن کارایی بالا به زیبایی دکوراسیون داخلی فضا می‌افزایند.

امروزه شرکت‌های مختلف از متریال درجه یک، تکنولوژی‌های پیشرفته و قطعات کارآمد و مقاوم برای ساخت یراق‌آلات استفاده می‌کنند. این امکانات و تصمیمات در افزایش دوام و طول عمر محصولات موثر هستند. شرکت تاوا، مرجع کامل فروش و عرضه یراق آلات ساختمانی و صنعتی، استفاده از یراق‌آلات دوحالته را به شما توصیه می‌نماید؛ چرا که این محصولات موجب بهبود کیفیت زندگی شما در ساختمان‌های مسکونی و تجاری و همچنین افزایش کارایی سیستم‌های تهویه مطبوع و نورپردازی خواهند شد. 

قطعات یراق دو حالته

یراق‌آلات دو حالته شامل اجزای مختلفی هستند و هر کدام از آن‌ها نقش اساسی در عملکرد و کارایی این محصول دارند. این قطعات شامل موارد زیر هستند:

  • اسپانیولت ارتفاع: این قطعه در قسمت جلوی لنگه دریچه نصب شده و باعث قفل و کیپ شدن این قسمت از پنجره می‌شود.
  • اسپانیولت عرض و بازویی: این قطعه بالای لنگه نصب شده و بازویی قسمت دو حالته درون آن قرار می‌گیرد. زمانی که دستگیره به سمت بالا چرخانده می‌شود، بازویی بالا آزاد شده و سر لنگه دریچه تا یک زاویه مشخص به داخل ساختمان باز خواهد شد.
  • اسپانیولت قفل پشتی: این قطعه در پشت لنگه نصب شده و باعث آب‌بندی و کیپ شدن پشت لنگه پنجره می‌شود.
  • لولای بالا و پایین: تمام لولاهای یراق‌آلات مورد استفاده در ساخت پنجره‌های دوجداره UPVC دو طرفه به صورت رگلاژ هستند.
  • کرنر بالای لنگه: این وسیله وظیفه اتصال اسپانیولت ارتفاع به اسپانیولت عرض و بازویی را دارد.
  • قفل پایین لنگه: این وسیله در پایین اسپانیولت قرار می‌گیرد و قسمت پایین لنگه در را نگه می‌دارد. در این صورت هنگامی که از حالت دوم پنجره استفاده می‌شود، پایین لنگه در جای خود ثابت مانده و بالای آن به سمت داخل ساختمان حرکت می‌کند.
  • مقابل قفلی‌ها: وجود این قطعه باعث می‌شود که تمام قفلی‌ها پشت آن قرار بگیرند و دریچه قفل گردد.
  • کاور پوششی روی لولا: این کاور برای زیبایی و یکرنگ دیده شدن یراق‌آلات به کار می‌رود.
  • دستگیره پنجره آلومینیومی: این وسیله برای باز و بسته کردن اسپانیولت‌ها و قفلی‌ها کاربرد دارد.

تمام قطعات یاد شده از مواد باکیفیت و طبق استانداردهای بین‌المللی ساخته می‌شوند تا به دوام و طول عمر یراق کمک کنند. همچنین شرکت‌های مختلف برای اینکه تجهیزاتی بی‌نقص را به دست مشتری برسانند، در هنگام تولید آن‌ها تمرکز ویژه‌ای روی جزئیات فنی و کیفیت ساخت دارند.

قطعات یراق دو حالته

کاربرد یراق دوحالته چیست

امروزه کارایی یراق دوحالته در صنعت ساخت درب و پنجره دوجداره و چند جداره بسیار گسترش یافته است. این دسته از محصولات تنوع زیادی دارند و شما می‌توانید بسته به سلیقه و مکان استفاده از آن، یراق مورد نظر خود را انتخاب کنید. درب و پنجره‌های UPVC دو حالته نسبت به مدل‌های تک حالته عملکرد بهتری دارند که از جمله مزایای آن‌ها عبارتند از:

  • لوازم جانبی پنجره دو حالته دو جداره به دو صورت افقی و عمودی باز و بسته می‌شوند.
  • می‌توان دستگیره درب و دریچه را به سمت بالا چرخاند تا بالای لنگه به سمت داخل ساختمان باز شود. با باز کردن بخش بالای پنجره، هوا به سه جهت حرکت کرده و لنگه پنجره با پرده و سایر اجسام جلوی خود برخورد نخواهد داشت.
  • در قطعات جانبی با لولاهای قابل تنظیم که دو حالت باز و بسته شدن را فراهم می‌کنند، پیچ مخصوص نصب لولا کاملا درون گالوانیزه پروفیل یو‌پی‌وی‌سی نصب می‌شود. در حالی که پیچ در مدل لولایی معمولی تنها به گوشه پروفیل پیچ می‌گردد. در مدل لولایی معمولی به مرور زمان بر اثر وزن لنگه بازشو دریچه، پنجره از قسمت لولا شکسته یا از رگلاژ خارج خواهد شد.
  • درب و پنجره‌های دوجداره دوحالته عایق خوبی در برابر صدا، رطوبت، باران و گرد و غبار هستند.
  • با استفاده از بازشوهای دو حالته می‌توان هزینه‌های ناشی از مصرف انرژی حرارتی و برق را تا حد قابل قبولی کاهش داد.
  • بست شیشه سکوریت یا شیشه دو جداره دو حالته به‌گونه‌ای طراحی شده که امکان تنظیم زاویه و حالت شیشه را فراهم می‌کند، به طوری که می‌توان از آن در نصب درب‌ها و پنجره‌های شیشه‌ای استفاده کرد.
  • این یراق‌آلات به دلیل داشتن قفل چند منظوره استحکام و ایمنی بسیار بالایی دارند.

از یراق آلات دو حالته به طور گسترده برای ساخت درب و پنجره‌های دوجداره ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که نصب این نوع در و دریچه‌ها به دقت بالایی نیاز دارد و نصب آن‌ها باید حتما توسط افراد ماهر انجام شود.

 

نوشتن دیدگاه